Młodzieżowa Drużyna Pożarnicza w Ciechanowcu

Zawody towarzyskie o tematyce pożarniczej dla członków MDP

paź 3, 2024

9 listopada 2024 r. o godz. 10.00 w Ciechanowcu odbędą się zawody towarzyskie o tematyce pożarniczej dla członków MDP. Organizatorem turnieju jest OSP w Ciechanowcu.

Zawody mają charakter towarzyski w formule otwartej (mogą startować drużyny spoza powiatu wysokomazowieckiego). W turnieju biorą udział drużyny mieszane (dziewczęta i chłopcy). Jednostka może wystawić więcej niż jedną drużynę. Sprzęt niezbędny do przeprowadzenia turnieju zapewnia organizator.

Serdecznie zapraszamy. Na zgłoszenia czekamy do 31 października 2024 r. Skan zgłoszenia należy przesłać mailowo na adres mdp.ciechanowiec@gmail.com lub dostarczyć osobiście do OSP w Ciechanowcu.

Zawodnicy Drużyna składa się z 5 osób. 4 zawodników oraz 1 zawodnika rezerwowego. Zawodnik rezerwowy nie jest obowiązkowy, ale zdecydowanie warto go powołać.

_____________________________

Projekt sfinansowany ze środków Rządowego Programu Fundusz Młodzieżowy na lata 2022–2033. Program pod patronatem Pełnomocnika Rządu ds. polityki młodzieżowej.

Regulamin zawodów towarzyskich o tematyce pożarniczej dla członków MDP w dniu 09.11.2024 r.

1. Cel zawodów:

• popularyzowanie wśród społeczeństwa zagadnień ochrony przeciwpożarowej,

• kształtowanie świadomości ratowniczej wśród młodzieży,

• mobilizowanie do stałego doskonalenia umiejętności obsługi sprzętu,

• ocena stanu wyszkolenia członków Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych,

• wyłonienie zwycięzców spośród startujących drużyn.

2. Organizator:

• Ochotnicza Straż Pożarna w Ciechanowcu.

3. Termin i miejsce:

• Termin zawodów: 09.11.2024 r.

• Miejsce startu: Hala Sportowa w Ciechanowcu, ul. 11 listopada 5a, 18-230 Ciechanowiec.

• Skan zgłoszenia należy przesłać mailowo na adres mdp.ciechanowiec@gmail.com w nieprzekraczalnym terminie do dnia do 31 października 2024 r., a oryginał zgłoszenia dostarczyć najpóźniej w dniu zawodów.

• Warunkiem udziału w zawodach jest potwierdzenie zapoznania z klauzulą informacyjną oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

4. Sposób rywalizacji:

• W zawodach udział biorą pięcioosobowe drużyny, składające się z członków Młodzieżowych drużyn pożarniczych.

• Losowanie kolejności startu odbędzie się 09.11.2024 r. przed rozpoczęciem zawodów.

5. Program zawodów:

  1. „MISJA RATUNKOWA”

1). Cel konkurencji:
Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, precyzji oraz koncentracji w warunkach symulujących akcję ratunkową. Uczestnicy muszą bezpiecznie przetransportować butelki, reprezentującą niezbędne zasoby, w kontrolowany i skuteczny sposób.

2). Sprzęt

  • Deska ortopedyczna (zapewnia organizator).
  • Plastikowe butelki z wodą (zapewnia organizator).
  • Taśma lub pachołki do wyznaczenia toru (zapewnia organizator).

3). Przygotowanie stanowiska

  • Organizatorzy wyznaczą tor, na którym poruszać się będzie drużyna, zabezpieczony pachołkami lub taśmą.
  • Na desce ortopedycznej zostaną ustawione plastikowe buteLki wypełnione wodą (pojemność do 500 ml).
  • Tor może zawierać przeszkody (np. skrzynie, pachołki do ominięcia, linie do przekroczenia).

4). Przebieg konkurencji

  • Drużyna ma za zadanie pokonać wyznaczony tor, niosąc deskę ortopedyczną, na której znajdują się butelki z wodą.
  • Drużyna musi przenieść deskę w taki sposób, aby butelki się nie przewróciły.
  • Uczestnicy mogą trzymać deskę tylko za uchwyty.
  • W przypadku przewrócenia butelki podczas transportu, drużyna traci punkty.
  • Każda drużyna ma jedno podejście do wykonania zadania.
  • Limit czasowy na wykonanie zadania: 8 minut.

5). Punktacja

  • Podstawą punktacji jest ilość przetransportowanych butelek.
  • Za każdą wywróconą butelkę drużyna traci 1 punkt.
  • Dodatkowe punkty przyznawane są za szybkość (bonus czasowy dla drużyn, które wykonają zadanie w czasie krótszym niż połowa limitu).
  • Drużyna która przeniesie najwięcej butelek i uzyska najlepszy czas, wygrywa konkurencję.

6). Zasady fair play

  • Drużyny muszą przestrzegać zasad bezpieczeństwa oraz działać zgodnie z duchem fair play.
  • W przypadku naruszenia zasad, np. umyślnego przeszkadzania innym drużynom, drużyna może zostać zdyskwalifikowana.

II. „HYDRANTOWA CELNOŚĆ”

  1. Cel konkurencji:
    Celem konkurencji jest ćwiczenie umiejętności szybkiego i precyzyjnego rozwijania węża strażackiego oraz celowania w wyznaczone cele. Konkurencja ma na celu rozwijanie zręczności, koordynacji ruchowej oraz sprawności technicznej uczestników.

2) Sprzęt

  • Wąż strażacki W75 lub W52 (zapewnia organizator).
  • Przedmioty do strącenia (np. papierowe kubki, butelki – zapewnia organizator).
  • Linią wyznaczającą miejsce startu (zapewnia organizator).

3) Przygotowanie stanowiska

  • Organizatorzy wyznaczą tor, na którym poruszać się będzie drużyna, zabezpieczony taśmą lub wężami.
  • Na przeciwległym końcu wyznaczonego toru, organizatorzy ustawią wieżę z kubków lub rozłożą butelki w równym rzędzie (minimum 5 sztuk).
  • Wyznaczona zostanie linia startowa, z której uczestnik będzie rozwijał wąż strażacki i celował w przedmioty do strącenia.

4) Przebieg konkurencji

  • W konkurencji bierze udział indywidualnie każdy uczestnik.
  • Za każdym razem, gdy przedmiot zostaje strącony, zaliczany jest 1 punkt.
  • Każdy uczestnik ma jedno podejście.

5) Punktacja

  • Uczestnik otrzymuje 1 punkt za każdy strącony przedmiot.
  • W przypadku równej liczby punktów decyduje czas wykonania zadania.
  • W przypadku przekroczenia linii startowej, uczestnik otrzymuje punkty karne (1 punkt karny za każde przewinienie).

6) Zasady fair play

  • Drużyny muszą przestrzegać zasad bezpieczeństwa oraz działać zgodnie z duchem fair play.
  • Nieprzestrzeganie zasad może skutkować dyskwalifikacją.

III. „STRAŻACKA AKADEMIA PRZESZKÓD”

1)Cel konkurencji:
Celem konkurencji jest sprawdzenie zręczności, szybkości oraz wiedzy pożarniczej uczestników. Zawodnicy muszą pokonać tor przeszkód, a następnie zidentyfikować sprzęt strażacki, co symuluje działanie w dynamicznych i wymagających warunkach.

2) Sprzęt

  • Tor przeszkód z elementami fizycznymi (pachołki, tunel MDP, linie do przekroczenia, poprzeczki – zapewnia organizator).
  • Sprzęt strażacki na stanowisku przyrządów i armatur (zapewnia organizator).
  • Pachołki i taśmy do zabezpieczenia toru (zapewnia organizator).

3) Przygotowanie stanowiska

  • Organizatorzy wyznaczą tor, na którym poruszać się będzie drużyna, zabezpieczony pachołkami lub taśmą.
  • Tor będzie zawierać przeszkody (np. pachołki do ominięcia, linie do przekroczenia, tunel MDP, stojak z poprzeczką).
  • Na końcu toru znajdować się będzie stanowisko przyrządów i armatur. Na tym stanowisku znajdą się 4 elementy sprzętu strażackiego, które zawodnicy będą musieli poprawnie nazwać – każdy uczestnik 1 z 4 ustawionych.

4) Przebieg konkurencji

  • Drużyna ma za zadanie pokonać wyznaczony tor przeszkód.
  • Każdy uczestnik pokonuje przeszkody indywidualnie.
  • Po pokonaniu toru, na stanowisku przyrządów, każdy z członków drużyny ma za zadanie rozpoznać i nazwać 1 z 4 ustawionych elementów sprzętu strażackiego (np. prądownicę, rozdzielacz, itp.).
  • Po pokonaniu toru członek drużyny udaje się w wyznaczone przez organizatora miejsce.
  • Nazwanie sprzętu musi być dokonane przez pojedynczego zawodnika.
  • Zawodnicy są oceniani zarówno za szybkość pokonania toru, jak i poprawność rozpoznania sprzętu.
  • Każda drużyna ma jedno podejście do wykonania zadania.
  • Limit czasowy na wykonanie zadania: 10 minut.

5) Punktacja

  • Czas przejścia toru jest liczony od momentu startu do ostatniego poprawnego nazwania sprzętu przez ostatniego zawodnika.
  • Za każde poprawne rozpoznanie sprzętu drużyna otrzymuje 10 punktów.
  • Każda pomyłka w nazwaniu sprzętu skutkuje utratą 5 punktów.
  • Suma punktów za czas przejścia i poprawność nazwania sprzętu decyduje o końcowym wyniku drużyny.

6) Zasady fair play

  • Każdy zawodnik musi pokonywać przeszkody samodzielnie. Niedozwolone jest pomaganie sobie na torze.
  • Drużyny muszą przestrzegać zasad bezpieczeństwa i postępować zgodnie z duchem fair play.
  • Złamanie zasad fair play (np. manipulowanie przeszkodami, celowe podpowiadanie nieuprawnionych zawodników) może skutkować dyskwalifikacją drużyny.

6. Nagrody

  • Każda drużyna biorąca udział w zawodach otrzymuje pamiątkowy dyplom oraz drobne upominki za udział w zawodach.
  • Trzy najlepsze drużyny otrzymują nagrody rzeczowe.
  • Dodatkowe wyróżnienia mogą być przyznane za szczególne osiągnięcia.

7. Postanowienia końcowe:

• Konkurencje zostaną przeprowadzone zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszym regulaminie.

• Prawo startu mają członkowie MDP.

• Każda drużyna występuje w jednolitym ubiorze, tj. w kombinezonie, koszarówce lub w dresie sportowym.

• Zawodnicy startują w obuwiu bez korków i kolców.

• Komisję sędziowską wyznaczy organizator zawodów.

• Akceptując regulamin każdy zawodnik wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jego osobą a także wyniki z jego danymi osobowymi mogły być wykorzystane przez prasę, radio, telewizję oraz na portalach internetowych.

• Wszystkie sprawy sporne i nieujęte w regulaminie rozstrzyga sędzia główny i organizator zawodów.

• Organizator zastrzega sobie prawo zmian w regulaminie.

Skip to content